۵ نکته درباره نوشیدن شیر، انواع شیر و بهینه زمان استعمال آن

لبنیات به ویژه شیر به میزان سزاوار سرزنش توجهی مطمئن کننده پروتئین و کلسیم مورد احتیاج بدن هستند. در مورد ابهت کاربرد لبنیات بارها شنیده ایم که کارشناسان تغذیه می گویند همگی افراد باید روزمره یک لیوان شیر و ۲۰۰ گرم ماست را در برنامه غذایی موجودی بگنجانند. البته این مقدار برای خانم های باردار و شیرده و نوجونان کافی نیست. این افراد برای مطمئن پروتئین و کلسیم مورد نیاز بدن پایگاه روزانه بوسیله ۳ تا ۴ استکان شیر حاجت دارند. در رخساره مقبول اهمیت نوشانیدن شیر، سوالاتی مطرح می شود. سوالاتی از یکسره اینکه شیر کمینه چرب بنوشیم خواه پرچرب؟ شیر را قبل از رویا بنوشیم یا پس ازآن از خواب؟ شیر را سرد بنوشیم خواه گرم؟ و سوالاتی از این قبیل که در این پیغام می کوشیم در ۴ جزء به آنها پاسخ بدهیم.

حتما بخوانید:خواص شیر سویا برای سلامتی، لاغری و جلوگیری از پوکی استخوانطرز تهیه شیر بادام خانگی و ۷ فایده عمده آن برای سلامتیفواید ماسک شیر و ۵ روش استعمال از شیر بخاطر سلامت غشا

استعمال لبنیات به خصوص شیر به حدی بزرگی دارد که متخصصان تغذیه به افرادی که به شیر حساسیت دارند نیز سفارش می کنند مصرف روزانه ماست، پنیر و کشک را جایگزین میزان شیر مورد نیاز بدن پایگاه کنند. اما هرگز نباید این واقعیت را فراموش کرد که سایر فرآورده های لبنی به هیچ وجه نمی توانند جای شیر را بگیرند و شیر بهترین گزینه برای مطمئن کلسیم است. ولی چنانچه چاره دیگری نباشد می نبوغ آن را بوسیله مداقه با احتساب مقدار غذایی سایر لبنیات جایگزین کرد. مقدر شدن ابتدا: فواید خوردن شیر

شیر و سایر فرآورده های لبنی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و روی هستند. بوسیله همین دلیل حذف لبنیات مستوی است با حذف گروه زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن. پزشکان حتی بوسیله افرادی که سفت کلسیم و ویتامین کاربرد می کنند، اصرار می کنند که به دستاویز مصرف ویتامین ها از نوشیدن شیر غافل نشوند در مدت معتمد ها قادر به تامین همه این مواد مقوی نیستند.
افرادی که رژیم می گیرند نیز باید شیر و ماست را داخل رژیم غذایی خود بگنجانند. در غیر این صورت خیلی جدی با مشکلاتی مانند ریزش مو، آسیب پذیری ناخن ها، دردهای عضلانی و پوکی عظم مواجه می شوند. بسرنوشت شوم دچار کردن دوم: توجه بوسیله گوناگون شیر

اگر جزو آن قسمت قسمت کردن از افراد هستید که وقتی قصد دارید شیر بخرید، بدون تو نظر گرفتن انواع آن درون دسترس ترین و البته خنک ترین شیر را از یخچال مغازه برمی دارید، بهتر است بدانید که شیر باتوجه به اجزا تشکیل دهنده آن، معیار چربی و روش فرآوری انواع مختلفی دارد. شما باید شیر را متناسب با شرایط جسمی خودتان انتخاب کنید. ۱. شیر کم چرب، معمولی و پر چرب

تو ادامه یادداشت مفصل توضیح می دهیم که کدام یک برای شما کم قیمت است. ۲. شیر بدون لاکتوز

افرادی هستند که به علت عدم ترشح آنزیم لاکتاز در روده بزرگ بوسیله قند شیر خواه همان لاکتوز درک دارند. افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، اگر شیر معمولی بنوشند بیرونی درد می گیرند و گازی تو معده گیرایی رسوخ می شود که آزاردهنده است. شیر بدون لاکتوز تولید می شود تا این افراد از کلسیم موجود در شیر محروم نمانند. ۳. شیرهای طعم دار

فداکار افراد از بو و طعم شیر طبیعی خوش موجودی نمی آید. بوسیله همین برهان از اسقاء کردن شیر ابا می کنند. شیرهای مزه دار با ترکیبات میوه ای مانند شیر توت فرنگی، شیر طالبی، شیر موز و… سزاوار سرزنش با ضائقه این گروه از افراد تولید می شوند. در بناء نیز می توانید شیر عادی را با هویج یا انواع دشت ترکیب کنید تا علاوه بر برخورداری از ویتامین های موجود در شیر، از مزه و بوی آن نیز کیف ببرید.

نکته: توجه داشته باشیدکه بهتر است شیر را با چای یا قهوه خیساندن نکنید! درست است که چای و قهوه بوسیله تنهایی برای بدن فوایدی دارند، اما ترکیب آنها با شیر عایق جذب طرز کار کلسیم موجود در شیر می شود. ۴. شیر پاستوریزه، استرلیزه و هموژنیزه تفاوت شیرهای پاستوریزه و استرلیزه در مدت زمان ماندگاری آنها است. شیرهای پاستوریزه را بیش از ۲ یا ۳ روز نمی توان نگهداشت چون در مسئله پاستوریزه کردن میکروب های بیماری زا در این شیر کشته شده اند ولی میکروب های عامل فساد از بین نرفته اند. شیرهای استرلیزه با دما بیشتری میکروب زدایی می شوند در نتیجه دیرتر فاسد می شوند. حتی تا قبل از باز شدن در شیر، می استعداد آنها را بیرون از یخچال هم نگهداشت اما نکته مهم این است که تو روند استرلیزه شدن علاوه به خشکی امدن میکروب های موجود در شیر، اندکی از مواد مفید و ویتامین ها نیز نابود شده است. شیرهای هموژنیزه سفیدترند و طعم بهتری دارند. راحت خیس هضم می شوند. به همین برهان برای کوکان گزینه مناسبی هستند. این شیرها چرب ترند اما لایه خامه درون سطح شیر تشکیل نمی شود. روغن در شیر حل است و در رخساره تکان دادن اندوه دلمه نمی شود. تنها ایراد این شیرها این است که بوسیله برهان جریان و حساسیت مراحل تولید ارزش بالایی دارند و البته در مقابل نور آفتاب بوسیله شدت حساس هستند. بخش سوم: شیر پرچرب بنوشیم یا اندک چرب؟

این یک عقیده اشتباه است که برخی تفکر می کنند شیر کم چرب، کلسیم کمتری دارد. اتفاقا شیر کمینه چرب مدل کلسیم بیشتری دارد. اما فاقد فدایی مواد مغذی موجود درون چربی شیر است. درواقع هرچه چربی شیر کمتر باشد مدل کلسیم موجود در آن بیشتر است. افرادی که نیاز به کلسیم بیشتری دارند باید شیر کم چرب بنوشند.
مطمئن کلسیم مورد نیاز بدن از طریق شیر (و نیز در رخ فتوا پزشک قرص های کلسیم) منجر بوسیله کنترل و کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام، پیشگیری از ابتلا به سرطان روده، تنظیم فشار خون، پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش عوارض یائسگی می شود. کمک به نمو سریع العمل و صحیح استخوان ها، دهان ها، و همچنین نمو موها و ناخن تیمار که از بدیهیات تامین کلسیم است.
لازم است بدانید که چربی موجود در شیر تاثیر زیادی در مطمئن انرژی و جذب سایر ویتامین های لازم برای بدن دارد. از این رو آن طور که انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران می گوید، بهتر است نوجوانان و کودکان شیر پرچرب استفاده کنند. در برابر شیر پر چرب می تواند حدودا ۳۰ درصد از انرژی مورد نیازشان را تامین بطی ء.
بانو ها در مقایسه با آقایان بیشتر تو معرض پوکی عظم استراحت دارند. بنابراین احتیاج بوسیله جذب کلسیم برای بانو ها ضروری تر است. شیر کم چرب با کلسیم بیشتری که دارد برای خانم ها گزینه مناسب تازگی است. به خانم های باردار بی آرامی از این علت که بار در حال رشد و تشکیل بافت استخوانی است، توصیه می شود که شیر کمتر چرب بنوشند. مقدر شدن چهارم: بهینه زمان برای نوشانیدن شیر

بهتر است شیر را یک ساعت و نیم بعد از وعده غذایی شام یا ناهار بنوشید. درون این صورت تداخلی داخل جذب آهن و روی و ویتامین های موجود در طعام با کلسیم موجود درون شیر رخساره نمی دهد.
نیز اگر قاعده دارید قبل از خواب شیر بنوشید بهتر است نیم زمانه قبل از اینکه بوسیله رختخواب بروید یک لیوان شیر بنوشید. در این رخساره کلسیم فرصت کافی بخاطر جذب شدن دارد و در روند خواب تان نیز تداخلی خلق کردن نمی شود.
نکته ای که درون باب جذب کلسیم شیر باید در دید گرفت این است که، فرقی نمی نرم شیر را سرد، گرم یا ولرم بنوشید. دمای شیر هیچگاه دخل و تصرفی تو میزان و مدت زمان جذب کلسیم ندارد. گزینش دمای شیر ارتباط به ذائقه و اشتیاق بی نظیر دارد. هر انفراد باید تا حدودی با جهیز گوارشی خود آشنا باشد. برخی افراد با خوردن شیر گرم حالت شکوفه می گیرند و از مخاطی که در مجرای گوارشی شان تشکیل می شوند رنج می برند. برخی دیگر هستند که پس ازآن از خوردن شیر سرد دچار نفخ بطن و سوزش معده می شوند. در همه این موارد کلسیم موجود داخل شیر روند طبیعی خویشتن را طی می یواش. ولی بی نظیر برای آسودگی خیال و رسیدن به حال دلپذیر باید نمره بدهد که سیستم گوارشی اش با شیر گرم سازوار است یا شیر سرد. مولود گیری

با دانستن لزوم نوشانیدن شیر و اهمیت انتخاب شیر مناسب، از همین اکنون نوشانیدن شیر را به صورت قطعی در برنامه غذایی تان بگنجانید. فراموش نکنید که هیچگاه یک از فرآورده های لبنی نمی توانند جای شیر رابگیرند. ولی برحسب نوشیدن شیر حجت بر شما طولانی نمی شود و لازم است ماست، کشک و سایر لبنیات را نیز در سبد غذایی تان داشته باشید. تو ادامه بخوانید: رژیم شیر چیست؛ متخصصان درباره این رژیم چه عملی دارند؟